"Je bent sensitief, toegankelijk en overtuigend in je communicatie met uiteenlopende doelgroepen, waaronder klanten. Je neemt de vraag van de klant als uitgangspunt, maakt duidelijke afspraken en checkt of steeds aan de verwachtingen is voldaan."
Mijn communicatief vermogen licht naar mijn idee ook prima op schema. Ik heb namelijk tijdens mijn vorige opleiding een aantal stages gelopen. Tijdens deze stages heb ik meerdere malen direct met klanten te maken gehad, en heb ik ook in (internationale) projectteams gewerkt. Hierbij is communicatie natuurlijk heel belangrijk en daar heb ik tijdens deze stages veel over geleerd. Het probleem dat ik helaas nog tegenkwam is het cultuurverschil dat je in een internationaal project tegen kunt komen.
Ik ga deze competentie verbeteren door voortaan meer aandacht te besteden aan de cultuurverschillen die ik tegen kan komen in internationale projectteams. Door me van te voren meer te verdiepen in hun cultuur hoop ik in het vervolg de ongemakkelijke momenten te voorkomen die ontstaan als je een grap maakt op een manier die voor de andere cultuur totaal onbekend is.
Currently only available in Dutch. You can use the language flags in the top-right corner to change the language.